Yurt İçi

Karadeniz Rotası

Hayatımızda ölmeden önce yapmamız gereken şeylerden biri de Karadeniz turudur. Karadeniz’in dalgaları hırçındır ama insanı sakinleştirir huzur verir. Rotamızda bizi ilk karşılayan il Atatürk’ün milli mücadeleyi başlattığı şehir olan Samsun oluyor. Samsun’un en meşhur yeri son yıllarda yenilenen ve düzenlenen Atakum Sahili’dir. Atakum daha çok üniversite öğrencilerinin yürüyüş ve spor yaptığı canlı bir sahildir. Samsun’dan çıktıktan sonra bizi karşılayan yer ise Karadeniz’in İncisi Ünye oluyor. Ünye Karadeniz’in en uzun sahiline sahiptir. Aslında Ordu’nun bir ilçesi olsa da Ünyeliler bunu kabul etmezler ve kendilerini bağımsız bir yer gibi görürler. Yeşille mavinin buluştuğu, kuzeyin kalbi Ünye Dünya’da Güneş’in denizden doğup denizden battığı sayılı yerlerden biridir ve bu özelliği sayesinde gün doğarken de batarken de ortaya kartpostallık görüntüler çıkar. Mavinin her tonunun başka bir dize olduğu şiir gibi bir yerdir Ünye. İnsan adımını atar atmaz aşık olur ona. Gezilecek yerlerinin başında eski bir tarihi olan ve birçok topluluğa ev sahipliği yapmış olan Ünye Kalesi gelir. Kalenin içinde ayrıca Kaya Mezarları da bulunur. Ardından Ünye’ye tepeden bakmak, manzarasıyla büyülenmek için Yunus Emre Tepe’sine çıkıyoruz ve Karadeniz’in İncisi ile karşı karşıya kalıyoruz. Bu esnada zamanın durduğu ve yalnızca doğanın konuştuğuna şahit olabilirsiniz. Ünye’yi tepeden doyasıya seyrettikten sonraki durağımız yeşille mavinin asla bitmeyen aşkına şahit olabileceğimiz Feneraltı/Çamlık’ a gidiyoruz ve tarihi çok eskiye dayanan çam ağaçlarının gölgesinde yürüyüşümüzü yaparken bir yandan da hemen yanımızda duran denizde mavinin her tonuyla görsel bir şölen hazırlayan Karadeniz’i izleyebiliriz. Akşam olduğu zaman günbatımını izleyeceğiniz en güzel yer de yine Çamlıktır. Ayrıca yaz aylarında denize girebileceğiniz birçok plaj mevcuttur. Gezmeye doyamadığımız Ünye’den artık ayrılma vakti gelmiştir. Ünye’ye veda ettikten sonraki durağımız yine Ordu’nun bir ilçesi olan Perşembe oluyor. Perşembe’de ilk durağımız yine tarihi çok eskilere dayanan Yason kilisesi oluyor. Aslında kilisenin bu kadar meşhur olmasının sebebi denize doğru uzanan Yason burnunun en ucunda olmasıdır. Perşembe’den sonra Orduya geliyoruz Ordu’ya gelmişken de teleferikle Boztepe’ye çıkmadan olmaz. Boztepe’ye çıkıyorsunuz ve muhteşem bir manzara sizi karşılıyor. Boztepe’de manzara keyfinden sonra yolumuza devam ediyoruz ve Karadeniz’in en doğusuna Rize’ye geliyoruz. Rize’nin gezilecek en güzel yerleri o ortasından ırmakların çağladığı yaylalarıdır. Bu yaylalardan ise en meşhuru Ayder Yaylası’dır. Rize’ye yolumuz düşmüşken Ayder Yayla’sına gitmeden olmaz. Rize’deki turumuzu da tamamladıktan sonra artık yolun sonuna geliyoruz ve hayatımızda asla unutamayacağımız anılarla birlikte eve dönüyoruz.